dinsdag 26 juli 2016

Hoppe: (B)Engeltje?


I said a hip hop,
The hippie, the hippie,
To the hip, hip hop, and you don't stop, a rock it
To the bang bang boogie, say, up jump the boogie,
To the rhythm of the boogie, the beat.
(Rapper's Delight - The Sugarhill Gang)




Ziezo. Ik zat met dit deuntje in mijn hoofd tijdens het naaien van de Hoppe. Nu u dus ook.
 U bent welkom, zonder dank!

Hoppe wie, Hoppe wat? Hoppe is een samenwerking tussen An van StraightGrain en Fabienne van 128. Zij tekenden samen een patroon voor coole chicks, voor stoere prinsessen, voor fashionable little ladies die houden van comfy.

Ik denk dat de omschrijving hierboven de definitie is van Eloise. Of van alle kleine (en grote meisjes).
Meteen na de lancering klikte ik het digitale patroon in mijn winkelmandje; het papieren patroon wordt eerstdaags gelanceerd maar daarop kon ik niet wachten.

Hoppe nummer 1 was al  na 45 minuten naaien een feit.



De engel-versie. Witte tricot met ijsjes-print; gekocht bij De Stoffenkamer maar ondertussen reeds uitverkocht blijkbaar.

Ik naiade de 4 jaar voor Eloise. Het Hoppe-patroon komt in twee maatvoeringen: standaardmaatjes en de smalle maatjes voor de smallere meisjes.
Eloise is zeer standaard gebouwd (als dat al bestaat), maar u weet wel wat ik bedoel, dus knipte ik de standaardmaat.



Er zijn twee manieren om het bovenstukje af te werken: met haltersluiting of met schouderlintjes.
Voor deze eerste versie ging ik voor de lintjes op de schouders.




En niet onbelangrijk... ook achteraan zit de Hoppe ultra-schattig.


Comfy.... ik zei het toch :-)






Voor mijn tweede versie haalde ik er een tweede opinie bij. Die van Eloise zelf.
Ik toonde haar mijn stoffenvoorraad en ze haalde er een zwart-wit stofje uit dat ik zelf al een beetje was vergeten. Ik bestelde het een tijdje geleden voor Oliver bij Bambiblauw, maar als ik eerlijk ben met mijzelf vind ik dat hij knapper is met een kleurtje, zeker aan zijn gezichtje.

Eloise daarentegen geraakt er wel mee weg. Ze is naar eigen zeggen dan ook cool, ha!, en een echte powerranger (neem dat maar letterlijk).





Voor deze versie gebruikte ik het Hoppe patroon met de plooi, maar ik opteerde toch voor een jumpsuit uit één en dezelfde stof. Op de foto hieronder zie je de plooi beter :-)



En oh ja, ik ging voor full option en voegde ook zakjes toe!




... en de haltersluiting.










Dusssssssss.... Engeltje of bengeltje... dewelke is uw favoriet? :-)


Neem voor wat meer Hoppe-inspiratie ook even een kijkje bij Marleen, ze maakte een jumpsuit in een zalig mooi stofje <3 <3 <3, en ik ontdekte net ook nog een andere prachtige Hoppe hier! (kliklik)

In de komende weken zullen er nog meer Hoppe's verschijnen bij enkele naaivriendinnen hieronder :-)
En wil je er zelf aan beginnen? Dan kan dat... met korting, want via code HOPPETOUR10 krijg je 10% korting bij StraightGrain!










23 opmerkingen:

  1. Ik kies het engeltje, maar de foto's van je bengeltje zijn super tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe kan je daar nu tussen kiezen :-), beiden zo tof. Maar die deugeniet-oogjes van het bengeltje, misschien winnen die wel :-). Btw, mijn versie van de Hoppe staat ook net online.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag het net, grote fan van jouw Hoppe! Ik voegde jouw link toe aan mijn blogberichtje!

      Verwijderen
    2. Dat kan ik alleen maar leuk vinden :-).

      Verwijderen
  3. Hartjes voor de ijsjes versie! Zo'n mooi en guitig stofje.
    De bengelfoto's zijn echt zalig. Zelf hou ik minder van het haltermodel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartjes voor de ijsjes versie! Zo'n mooi en guitig stofje.
    De bengelfoto's zijn echt zalig. Zelf hou ik minder van het haltermodel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn beiden mooi maar de zwart/wit is mijne favoriete Hoppe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk allebei! Voor mijn eigen wilde meid zou ik eerder voor het zwart/wit-stofje gegaan, kwestie van de vele vlekken er nog uit te krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n hartverscheurende keuze! Gewoon zalig allebei! Thanks Annick voor deze super versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 2 superschattige Hoppe's!! Ik ga zo snel mogelijk aan die van Fleur beginnen want nu begint het serieus te kriebelen als ik al die prachtige Hoppe's voorbij zie komen. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. These are adorable!! I love them both, but I might have a special fondness for the black and white one -- it's super cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alletwee geweldig! Mijn favoriet is denk ik engeltje, alhoewel het een moeilijke keuze is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. opnieuw straalt ze!!!!
    prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love those Popsicles, but I think the black is my favorite! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oooooh! Moeilijk!!!! Hmmmmmmm ....bengeltje dan!! Maar gewoon dankzij de uber-coole powerninja-ranger-moves!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fan van diie megaschattige engeltjes versie! Al is de powerranger pose echt wel geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben fan van beide. Foto's spreken duidelijk voor zich ze vind ze super zitten dat zie je!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben fan van beide. Foto's spreken duidelijk voor zich ze vind ze super zitten dat zie je!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wauw! Ik ben het meeste fan van de zwart witte. Ze is er inderdaad erg cool mee!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!