woensdag 12 november 2014

The Autumn Outfit *** Herfst!

Gisteren was het een prachtige herfstdag, koud maar met een mooi zonnetje.

We gingen op bezoek bij oma en Eloise droeg haar nieuwe Jackie jas, gecombineerd met een A-lijn jurkje met lange mouwen. 

We enjoyed a beautiful Autumn day yesterday: cold but sunny. Eloise wore her new coat, combined with a longsleeved A-line dress.



Voor de jurk gebruikte ik opnieuw het Norah patroon, dat u ook hier kan zien in de iets 'wildere' versie :-) Mijn oog viel op een stofje van Moda, dat ik al een eeuwigheid in mijn kast had liggen. De kleurtjes zijn niet echt summer-proof vind ik, maar des te meer geschikt voor deze tijd van het jaar. Ik combineerde met een bruin kraagje, zonder foliekes.


I used the Norah pattern once again, I love the A-line cut and the collar. My previous Norah was a bit more edgy and 'wild', while this dress is cute with a retro-touch.



De speldjes kocht ik bij Veritas. Ik heb iets met bijpassende accessoires... :-)

I like matching accessories!



Voor het jasje koos ik opnieuw voor dé Jackie. 
Dit is ondertussen de derde Jackie die ik maak, en het patroon stelt nooit teleur. Mijn vorige versies kan u hier en hier zien.  Voor deze winter-Jackie gebruikte ik een mantelstofje van bij Bellelien, en ik  werkte de binnenkant af met wellness fleece en gematelasseerde witte stof in de mouwen. Een echte dikke jas, lekker warm en streelzacht.

The jacket is called Jackie. The pattern is designed by Ienemiene ft Emma & Mona and for sale here.
This is already my 3rd Jackie-Jacket, so I don't have to tell you that I'm a fan :-)



Deze keer enkel een streepje zilveren paspel in het achterpand.


Ik hou enorm van deze foto, en van de kleurschakeringen in Eloise's haar. 
Mijn moederhartje.... :-)

I just love this picture...
 



Detail van de afwerking van het jasje.



En zo zag het geheel eruit...

Norah, Jackie ... and Eloise!


Patronen / Patterns:

Stoffen / Fabrics:

50 opmerkingen:

  1. Alweer een hele mooie outfit! Jouw kleine meid is altijd zo mooi uitgedost. Toeval... Ik heb net hetzelfde stofje aangekocht voor een manteltje voor de dochter. Nu nog de tijd vinden om het in elkaar te zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die stof is inderdaad heel populair, en heel mooi hé! Ik heb ze ook in het blauw-mint liggen nog... :-)

      Verwijderen
  2. Ze staat er super mooi mee, zowel jas als jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt dat weer prachtig bij elkaar genaaid!Tof gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een heel mooi, lieflijk exemplaar, deze Jackie… dat blijft toch een leuk jasje hè.
    Maar die nieuwe modelletjes in SVDHZ2 staan me ook wel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij ook, ze staan op de naai-planning! Maar ik was een beetje lui en het patroon lag al getekend klaar, bovendien zit zo een jackie snel in elkaar en wist ik dat hij perfect ging passen :-)

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Een dankbaar patroontje ook hé, dat doet al veel! Merci voor het compliment!

      Verwijderen
  6. Mooi! Ik heb die stof in het lichtgroen, maar roze vind ik precies toch iets mooier ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar nee jij, die andere kleur is ook super! Ik ben gewoon gestart met de roze versie, maar dat was puur willekeur :-)

      Verwijderen
  7. Dat is weer helemaal af he! Schoon schoon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moooooi! Heb dezelfde speldjes vast gehad in heb hetzelfde roze stofje liggen, voorlopig nog zonder bestemming...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb iets met speldjes, ik zou mij daar zot in kopen... (Eloise droeg al speldjes toen ze maar een paar maanden oud was, ze had veel haar bij haar geboorte en dat is nooit uitgevallen dus haar haar hing in haar oogjes toen ze 3 maanden was, en toen ben ik beginnen speldjes kopen en dat is nooit gestopt... :-) )

      Verwijderen
  9. Amai, weer een prachtig jasje en jurkje! Jij hebt niet stil gezeten! zwanger zijn geeft jou duidelijk vleugels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar waar :-) Maar zwanger zijn geeft mij wel de moed om nu in sneltempo Eloise's kast winterproof te maken :-)

      Verwijderen
  10. Heel erg mooi! Ik kijk altijd uit naar een berichtje hier, geeft mij inspiratie voor binnen een jaartje. Meeste leuke modelletjes beginnen vanaf maatje 92, maar hier nog maar 68/74. Namen matchen ook, hier een Elodie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een heel fijn compliment! In kleinere maatjes heb je de Geranium Dress van Made by Rae die ik super vind, en natuurlijk het Janneke jurkje van Sisko by Mieke. Maar het klopt wat je zegt, er is meer keuze vanaf de iets grotere maatjes...

      Verwijderen
  11. What an elegant little girl she is! You have such a good taste choosing fabrics, once again all I can do is admire your work :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi zowel de jurk als het jasje.... de speldjes zijn ook zo cute

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie dame, toch! Het stofje van de mantel is echt perfect. Dat doe je knap allemaal, zo aan het einde van je zwangerschap.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wou ondertussen dat ik de tijd kon stilzetten, nog zoveel ideeën en nog maar zo weinig tijd! :-) Drie weken nog, het aftellen is officieel begonnen!

      Verwijderen
  14. Ik heb iets met passende accessoires, zeg je ? Ik dacht al ... "amaai, dat past gewoon allemaal perfect bij elkaar !". Zo'n mooi geheel ! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige jurk!! En die jas zagen we vrijdag al in het echt, supermooi!!
    Norah, Jackie en Eloise passen goed bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou een trio vriendinnen kunnen zijn in de kleuterklas, bedenk ik mij :-)

      Verwijderen
  16. ik kan het geloven dat je moederhartje een sprong maakt zeg! Wat een dotje toch! En wat een heerlijke outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi alweer! jij blijft goed bezig, zeg... succes met het aftellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zie ik daar al een nieuwe camera, of zie ik gewoon keischone foto's? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een nieuwe camera sinds zaterdag Eva! Een Canon 700D, heel content van! Wel nog wat uitzoeken want dat is toch wel wat anders dan een 'gewoon' fototoestelletje, mischien moet je mij eens wat les geven!

      Verwijderen
    2. Jeej! Ik ben zelf nu ook nog niet zo'n pro, maar een gezamenlijke fototoestelverkenning zie ik zeker zitten :)

      Verwijderen
  19. Het past haar beeldig! Ideaal kleurtje voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super schattig die kleine meid van jou. Maar dan kan dan ook niet anders in zo een leuke outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mo zo schattig! Voor zo'n dingen ben ik nu spijtig dat ik geen meisjes heb (maar dat is het enige hoor, want ik ben super content met mijn jongens ;-) )
    en weer zo'n schone kleurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo mooi! Nu begint het hier ook te kriebelen om een jasje te maken voor Elysse. Ik heb het stofje in roze en turkoois... Maar ik durfde er precies nog niet goed aan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Amai, super mooi kleedje en jasje. En zo mooi samen...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. That jacket is SO incredible! I just bought the pattern the second I saw yours. LOVE!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waw, seg! Zo schoon wat jij maakt! Fijne zaterdag, Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie outfit.
    Super!

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!