donderdag 6 februari 2014

Het manteltje

Ik ben nogal een moeilijke als het op jassen aankomt.

Niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn dochter dus. Vooral in het kiezen.

Hmmm...


Eloise kreeg van mijn tante een mooi jasje, een vrij sportief modelleke in felroze. Helemaal geweldig, en ik moest mijn hoofd niet breken over a) de kleur, b) het model, c) kan mijn portemonnee het aan. Daarnaast had ik het echter in mijn hoofd gestoken dat het popje ook een manteltje nodig heeft. Of dat effectief levensnoodzakelijk was laat ik even buiten beschouwing, maar als ik iets in mijn hoofd heb is het moeilijk om het er terug uit te krijgen.

De zoektocht begon dus

... en ik vond nergens iets dat helemaal mijn zin was.

Tot ik Jackie ontmoette. Jackie is een manteltje ontworpen door IeneMiene. Een veelzijdig patroontje, ge kunt er echt alle kanten mee uit, en bovendien nog eens super duidelijk uitgelegd. Ik zag echt prachtige creaties voorbij komen zoals hier en hier bijvoorbeeld.

Opeens ging er een lichtje branden in mijn hoofd (jawel): dit zou het manteltje worden.

Omdat ik niet goed wist of mijn beperkte naaiskills dit zouden aankunnen, besliste ik om eerst een 'testjasje' te maken. Tijdens het naaien besefte ik echter dat ze dit wel degelijk zou gaan dragen, ah zo een schoon jaske!


Kijk en geniet, ik ben er wild van...



Detail van het zakje


Detail van het achterpand





Toen ik Eloise voor het eerst liet kennismaken met Jackie wou ze absoluut niet passen. Het is een karakterke, dat klein madammeke van ons. Daar stond ik dan met mijn jaske...

Ze veranderde gelukkig snel van gedacht, en bovendien staat ze er prachtig mee, al zeg ik het zelf :-)



... altijd die tut hé...

'Krijgt mama jouw tutje?"
"Hier mama!"


Het tweede Jackie-jasje is trouwens in de maak, en vandaag kreeg ik mijn - bij IeneMiene zelf- bestelde stofje aan waaruit een derde Jackie zal volgen. Ik heb iets met dit jasje, dat is al wel duidelijk zeker... :)

Patroontje: Jackie van IeneMiene
Stof buitenkant: stockverkoop Strass
Stof binnenkant: Modecoupon Sint Niklaas
Paspel: zelfgemaakt
Knopen: Veritas

Foto's van het manteltje: credits gaan naar mijn collega Jan D. *dankjewel*

7 opmerkingen:

  1. Super mooi! Ik kijk al uit naar de andere Jackie'tjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schattig! Daar durf ik mij nog niet aan wagen (hoewel het kriebelt om het toch te proberen ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Binnenkort begin ik ook aan een lenteversie, 't kriebelt al als ik dit zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai Annick knap gedaan! Heb het al aan ons mama laten zien, ze is helemaal in de wolken over je naai-skills. Ik ben haar aan het overtuigen om het ook voor Illa te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaai! Genoten dat ik heb :-) ! Echt schoon die Jackie! Ik krijg steeds meer goesting om me er ook eens aan te wagen bij het zien van al die mooie Jackies hier in blogland! Wat voor een soort stof is het buitenstof?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buitenstof is gabardine, binnen in een katoentje. Perfect voor het tussenseizoen! (Valt het op dat ik al uitkijk naar de lente :-) ? )

      Verwijderen
    2. Mercikes!! En ja, het valt op :-) ! Maar met zo'n schoon jasje zou ik dat ook doen! Ik daarentegen moet me dringend gaan voorbereiden op de lente, maar die zelf-gemaakte mantel komt er nu wel echt aan!!

      Verwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!