donderdag 26 april 2018

Ume! ** blogtour StraightGrain**

Vandaag toon ik jullie mijn versie van de Ume, het nieuwste patroon van StraightGrain.

Ume is een hemdjurk, met talloze opties.
Denk a-lijn jurk of rimpelrok, puntkraag, ronde kraag, strikkraag, lange of korte mouwen, borstzakje,... Keuzestress!

En ik ben verliefd. Werkelijk waar, dit patroon is absoluut geweldig. 



Ik koos voor de a-lijn jurk met puntige kraag en korte mouwen.
Let op de details... een borstzakje, lintjes met een knoopje op de mouwtjes, knopenpat over heel de lengte van de jurk, afwerking van de ronde zoom (met een geweldige tip van An in de handleiding om dit perfect te doen!) en lusjes voor het lint in de taille. 
Iets meer naaiwerk dan een standaard jurk met rimpelrok, maar zoooooo fijn om te maken...


Ik gebruikte een stofje van Editex met blauwe en witte streepjes en speelde met de richting ervan. 



Deze jurk wordt dé topper deze zomer...
Eloise is trouwens zelf ook fan; ik moest wel even grinniken toen ze zei: 'ik ben precies meneer de directeur'. Volgende keer als ik de directeur van haar school tegenkom check ik zijn hemd :-)


 Wat de maat betreft: Eloise heeft borstmaat 58 cm en zo kom ik uit op 5 jaar volgens de matentabel. Helemaal perfect, zo blijkt. Voor mijn volgende Ume voeg ik wel twee centimetertjes extra lengte toe, Eloise heeft lange benen...


Hartjes voor An en haar Ume!



Het patroon is te koop via de StraightGrain website: klik hier

... en voor meer inspiratie kan je terecht bij deze dames:



Stof: Editex

5 opmerkingen:

  1. Love it Annick! Your dress is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof knopenpat! En idd wat heeft Eloise lange benen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fantastisch mooie Ume, en wat een prachtig poseerwerk weer van je langbenige dochter. Grote fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie Ume versie ! Hihi, ik ben er zeker van dat mijnheer directeur stijlvol rondloopt op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh super mooi, deze zou ik ook wel voor mezelf willen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!