maandag 2 oktober 2017

Hold your horses!

... want hier komen de eenhoorns!

We worden weer ongeloofelijk verwend met Belgische nieuwigheden op naaivlak.
Het Antwerpse merk Chat Chocolat lanceert op 4 oktober een nieuwe collectie stoffen, en ik mocht al aan de slag met één van de leuke prints.


Ook deze keer liet ik Eloise kiezen, en ze ging resoluut voor de  - hoe kan het ook anders - roze eenhoorns. De droom van elk meisje? :-)




Véronique, de ontwerpster achter Chat Chocolat, liet zich voor deze collectie inspireren door dieren.
Niet de 'doorsnee' dieren zoals we ze al vaker zagen, maar de buitenbeentjes: zwarte vogels... vliegen... eenhoorns... pinguins...
Allemaal uniek, op hun eigen manier.

Ik ben trouwens persoonlijk ook enorm gecharmeerd door de vliegen-print (check Instagram!)



Ik naaide voor Eloise een oversized sweater; simpel - rechttoe- rechtaan- maar het stofje heeft niet meer nodig vond ik. De French terry leende zich hier perfect voor.

Een leuk weetje: Chat Chocolat voorziet bij elke print ook een uni-stofje in exact dezelfde kleur.
Indien gewenst kan je dus de uni-stof combineren met de print, zoals ik hier deed... of er een volledig kledingstuk uit maken.
Als ik een aanbeveling mag doen: ik heb de neklijn eveneens afgewerkt met de unistof, maar ik heb hem twee keer opnieuw gedaan voor ik tevreden was over het resultaat. Volgende keer gebruik ik voor de halsopening matching boordstof... 
Voor de boordjes van de mouwen en de onderkant van de sweater lukte het wel perfect.




Eloise deed een showtje en speelde met haar - matching -  spinner. Ik snap het totaal niet maar dit is al een tijdje een rage onder kinderen. Vorig jaar had ze er ook al eentje maar toen waren haar handjes te klein om het ding te laten draaien, dit jaar lukt het dus wel...



We namen de foto's in de winkelstraat van Sint Niklaas; sinds de komst van het Waasland shoppingcenter heb ik - net als velen vrees ik - deze straat wat stiefmoederlijk behandeld. Vorige week zaterdag was het echter een stralende dag en beslisten we om een wandeling te maken door de autovrije straat. Een positieve verrassing werd dat, want er blijken een aantal hippe winkeltjes gevestigd te zijn die Meneer MinnieMie en ik - bij voorkeur zonder onze kindjes dan - eens van dichterbij willen bekijken.




Kijk eens wat een blij kindje.

Stof: Unicorns roze + roze uni French Terry uit de 'All animals are equal' collectie van Chat Chocolat. Verkrijgbaar vanaf 4 oktober, Werelddierendag, in de stoffenwinkels.

Patroon: Sweater, zelf getekend



13 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Dus het is french terry en niet meer de sweat die chat chocolat voorheen had??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt tof! De sweater lijkt me ook heel comfy en zal, vermoed ik, weinig de binnenkant van de kast zien. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof! Lila had ongetwijfeld ook deze gekozen, maar Wout had meer nood aan kleerkastvulling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel meisjesachtig, roze én eenhoorns. Het staat Eloise goed! Ik snap trouwens ook niet veel van die hele spinnerrage. Lucas heeft er ook een roze. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel mooi, ik ben echt benieuwd om de stofjes te voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoer en schattig tegelijk. Echt leuk! Ja, eenhoorns, da's altijd scoren bij kleine meisjes. Ik maakte dit weekend een zwemzak voor mijn oudste van 6. Ze koos het stofje zelf. Eenhoorns met regenboogmanen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eloise staat super goed met dat roze, matcht perfect met haar mooie haren :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh, die vliegenprint! meteen ook mijn favorietje en waarschijnlijk mijn zoon's favoriet. Helena kiest ongetwijfeld voor de eenhoorns, en jawel, voor een maxi oversized sweater. ik zal ze morgen zelf eens laten kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!