maandag 3 juli 2017

Hello Nova! *blogtour*

Voor wie eraan zou twijfelen: ja hoor, wij leven nog!


De afgelopen twee weken deed ik van blogpauze, en genoten we met volle teugen van onze vakantie aan de Portugese Algarve.

Dit was het tweede jaar dat we Portugal als vakantiebestemming kozen, en oh wat houden we van dat land. Vriendelijke mensen, een stralende zon, geweldige landschappen, ontelbare idyllische stranden,... 
De taal is voor mij onbegrijpelijk, en helaas bestaat mijn vocabulaire slechts uit enkele basiswoordjes. Dankzij het jongste StraightGrain patroon mag ik daar nu een woordje aan toevoegen: Nova.

Nova is het Portugese woord voor nieuw. 
Grote dankjewel aan An om mij dit woord te leren kennen, ik kan het namelijk al goed gebruiken.
Hoor je het mij al zeggen?  "Ik heb dringend nood aan een nieuwe jurk", of: "het is tijd voor een nieuw glas vinho verde". Snappie? :-)

Enfin, Nova dus.
Een jurkje of top, met een scala aan opties.


Ik naaide een Nova top, met aangeknipte mouwen en platte plooitjes.

Eloise werd net 5; ze is 111cm groot. Ik vergeleek haar maatjes met de tabel van het patroon en kwam uit op de 4 jaar met lengte 5 jaar. De maat zit perfect, ik ben super blij met de pasvorm!



Achteraan zitten nog plooitjes, mega elegant als u het mij vraagt.


Mijn fotomodel haalde haar beste poses boven
#eloisestrikesapose, u weet wel.


Alweer Nani Iro, ik krijg werkelijk niet genoeg van deze stoffen.

Double gauze stoffen zijn trouwens perfect voor warme dagen, deze stof voelt aangenaam, ultra-zacht, op de huid, en is uiterst luchtig.
En nog een geheimpje: hoe meer deze stof wordt gedragen, en gewassen, en gedragen, enzovoort... hoe zachter hij wordt. I kid you not.


De styling deed ze zelf.
Sandaaltjes zijn overbodig, armbandjes daarentegen een grote must-have.



Patroon: Nova - StraightGrain, in pdf of papier

Ga voor meer Nova inspiratie eens kijken bij de bloggers hieronder!
....oh en morgen volgt er een give-away via Instagram!



8 opmerkingen:

  1. Jaja, die dochter van mij is officieel jaloers op de kleerkast van die van jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw... Ik kan geloven dat je in dit topje wil wonen. <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi en goeie styling, Eloise! En die setting doet dromen, amai. Nu heb ik zin in een wijntje... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou hier toch ook nog even komen zeggen hoe prachtig ik je Nova vind. Nog eens heel veel dank om je talenten los te laten op het patroontje :-) xo

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!