dinsdag 28 maart 2017

Het schattigste beertje


Dat kleine Olivertje van ons wordt groot.
Hij is nog steeds heel klein, maar toch al groot. 
Hij tettert, de hele dag door, nog meer als zijn zus... en dat wil wat zeggen.
Hij knuffelt, de hele dag door, en vraagt om duizend 'tsjoenen'.
Twee jaar is hij en ik zou hem opeten, de hele dag door.

Grote jongens dragen stoere kleertjes.
Mijn kleine jongen ook.
Maar ik zie hem nog zo graag als mijn mini kaboutertje, de lieve knuffelbeer die al springend door het leven gaat. Ik presenteer u dus... de schattigste outfit onder de schattige outfits: de salopet.


En ziet u dat stofje daar?

Vandaag lanceert About Blue Fabrics een nieuwe stoffencollectie, bestaande uit 4 designs, allen french terry (zomersweater). Tricot dus, maar van het stevigere soort.
De collectie kreeg de naam BLOS, ofwel beren - lama's - oogjes - en strepen.

Ik mocht aan de slag met de beertjes.
Sinds Oliver's geboorte zie ik de beer als 'zijn diertje' en kan ik niet weerstaan aan stoffen met een originele beren-print.

Ik naaide voor Oliver dus een salopetje; en tekende het patroon zelf.
Finetuning is zeker nodig, maar ik ben blij met deze eerste poging.


Achteraan sluit het broekje met gekruiste bretellen en twee drukknoopjes.
Ik stikte ook een elastiek in de taille achteraan, zodat hij zijn broek zeker niet zou verliezen.




Zo een broekje zit ultra-comfortabel.
Geen bouwvakkersspleet te bespeuren hier, no no no!

Perfect om te klimmen, te springen, tractor te rijden, in het zand te spelen, ...
Alles wat je doet als 2 jarige, quoi.



En kijk nu toch eens naar mijn schattig knuffelbeertje, in zijn beren-broekje.

Hij had een vliegtuig gespot.
Daar mama! 
(de Franse r mag u erbij denken, onze beide kinderen sprrrrreken daarmee)



'Lach eens naar mama?"

Check.


Deze stoffen zijn vanaf vandaag te koop bij verschillende stoffenwinkels zoals bij Bambiblauw, Madeline De Stoffenmadam, De Stoffenkamer, ...

Patroon: zelf getekend


15 opmerkingen:

  1. maar wat een cutie die Oliverrrrr (ik bezit ook die franse R ;) ) En zalig salopetje! love it

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat een stukje voor mij, ik wil ook bijten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en zo tof dat modelletje. Wij hebben ook twee kindertjes met de Franse rrrrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hierrrrrrrrr zou dat salopetje ook wel aanslaan, bij mijn bijna 2-jarrrrrrig taterrrrrrrgat. Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heeeel mooi!zowel het salopetje als die lieve lach van je mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook 2 Franse r-kindjes voorlopig (2 out of 3). Schattig hé.
    Dat salopetje ook! En oliver ook! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig kindje en de salopet is mooi.Een nieuw patroontje in de maak?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. haha, dat lachje op die laatste foto :D schitterend :) En hoera voor jouw zelf getekende salopette!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Übercute, die Oliver met zijn salopet! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schattig! Ga ik voor mijn kleine stoere jongen ook es proberen, een salopet! 't is inderdaad instant cuteness

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat kind van u blijft voor eeuwig en altijd om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt perfect gerief voor kleine grote jongens !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar zo mooi! Ik kwam direct kijken welk patroon je gebruikt had! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!