dinsdag 21 februari 2017

Blogtour Frederique - de nieuwste van Compagnie M.!

Toen Marte van Compagnie M. mij vroeg of ik zin had om haar nieuwste patroontje te naaien zei ik graag ja. Ik blijf het herhalen, maar talent van eigen bodem, daar word ik extra blij van!



Vooraleer ik jullie mijn Frederique's toon (meervoud, jawel!), laat ik een klein raadseltje op jullie los.
Weten jullie wat de meest gelezen blogpost is hier?

Deze dus... De Charles Pants, van Compagnie M.
Goed voor, op dit moment, 36.661 views. Waanzinnig vind ik dat!

De orde van de dag dan,... Frederique.
Frederique is de nieuweling in de Compagnie M. familie. Een wikkeljurkje met A-lijn rokje en verschillende kraag en mouw-opties, in maatjes van 1 tot 10.

Ik paste de democratische wet toe en liet Eloise een stofje kiezen uit mijn kast. Vervolgens deed ik hetzelfde... en naaide ik twee jurkjes.

Ik ben benieuwd of jullie kunnen raden welke mijn keuze was, en welke die van Eloise :-)

Jurk nummer 1 is een vrolijk geheel, in een felrood Petit Pan stofje.
Ik werkte met blauwe paspel om de prinsessennaden en de zakjes te accentueren.


De maattabel leidde mij naar de 4 jaar, met lengte 5 jaar.
Helemaal goed zo.


Er zijn verschillende combinatiemogelijkheden, maar voor deze jurk opteerde ik voor de rechte kraag, korte mouwen en rechte mouwboordjes.




Petit Pan blijft toch schoon hé...







De tweede jurk naaide ik volgens hetzelfde recept, maar ik opteerde voor de lange mouwen en liet de mouwboorden en prinsessennaden weg. De jurk is op die manier klaar in een wip.


Geen paspel, niks, nada. Gewoon simpel.


Eén patroon.
Twee compleet verschillende jurkjes.





Welke is jouw favoriet?





Stoffen: Petit Pan - Hanako Rouge en jeansstof uit mijn voorraad


















17 opmerkingen:

  1. Alle twee kei tof. Ik denk dat dochter meteen de eerste kiest en ik vind de tweede juist kei mooi in zijn eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik vind ze beiden zo schoon, maar de rode toch net iets meer. Knallen met die gele kousen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote fan van de jeansversie, al kan ik de rode ook wel smaken hoor (petitpan blijft altijd mooi). Topjurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben fan van de jeansversie! Maar dat kon je wel al raden zeker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie! Beide versies zijn leuk! (Petitpanfan check!) Maar die eenvoudige is zoooo mooi in z'n eenvoud. Ik denk dat de dochter voor fleurig ging, mama voor eenvoud. (Had eenvoud in het roze geweest had ik misschien omgekeerd gegokt ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh super! Ik vind beide zo anders ondanks het feit dat je hetzelfde patroon gebruikte. Ik gok dat de jeans versie nu het meest gedragen zal worden maar eens ze zon begint te schijnen en de panty's mogen in de onderste lade, dan gaat die Petit Pan op het toneel komen. Thanks Annick voor de inspiratie. De foto's zijn zo tof. Met die froufrou herken ik je dochter bijna niet meer. Zo groot ineens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, schoon! Maar ik heb na het doorklikken nu vooral zin om nog eens een Charles-salopetje te naaien (al was dat niet het opzet van deze blogpost veronderstel ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, weer zo veel schoons!!! Zalig, die bloemekes <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga ook voor de jeansversie als jouw keuze. Maar Petit Pan blijft altijd mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik vind de jeansversie het mooiste maar vind haar mooier staan met de rode... niet da de jeans er niet meer dan door kan natuurlijk, gewoon alletwee dik ok!! Ik ben toevallig nog eens bezig aan een salopetje, zie ik hem hier weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wauw zoveel views, nu voel ik mij wel heel klein worden ;-). maar je maakt dan ook prachtige stuks. Nu ook weer, de kleuren staan haar ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Allebei top jurkjes! En hoe schattig was Eloise in de Charles pants!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such pretty dresses. I am constantly amazed how a choice of fabric can change the look of a garment :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat zijn inderdaad twee totaaaaaal verschillende jurkjes! Effen is mijn favoriet, hoewel ik er eigenlijk zelf nooit mee naai (saa-haai), zo puur in zijn eenvoud. Maar het rood, dat staat felle Eloise ook wel geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 36.661 views, dat is echt waanzinnig!!!! Maar ik begrijp helemaal waarom, dat was toch echt een toppertje :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De jurkjes zijn zo verschillend dat ik niet zou kunnen kiezen, maar ik vind ze allebei heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zou ook niet kunnen kiezen, maar dat hoeft eigenlijk ook helemaal niet eh! Ze zijn allebei prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!