dinsdag 3 januari 2017

Lotte Martens Wintertour - Gerda Jurk uit La Maison Victor

... 5... 4... 3... 2 .... 1.... Gelukkig Nieuwjaar!!!

Mijn eerste blogpost van het nieuwe jaar!
Welkom 2017!

Selfish sewing staat hoog op mijn lijstje dit jaar, dus laten we starten met een nieuwe jurk voor mijzelf!



Enkele weken geleden zat er een prachtig pakje stof in mijn brievenbus; de nieuwste tricot van Lotte Martens. Ik zag er meteen een jurk in en ging op zoek naar een geschikt patroon...
Uiteindelijk vond ik dat in de nieuwste La Maison Victor; de Gerda jurk.

Prinsessennaden, stolpplooien in de rok, en lichte pof in de mouwtjes...
Feestelijk, maar zeker ook office-proof!
Oh... en met een 'fancy' rug-décolleté!



Ik had 1 meter van deze prachtige tricot; en haalde deze jurk er uit.
Puzzelen voor gevorderden was het zeker wel, maar het lukte! Enkel de belegdelen van de rugpandjes en de lintjes om het strikje te maken knipte ik uit een effen zwarte tricot uit mijn voorraad.


De foto's namen we buiten, lekker fris, maar het winterzonnetje gaf stevig van katoen.



Ik naaide maat 36 trouwens, misschien was een maatje kleiner nog iets beter geweest, maar de jurk zit wel supercomfortabel. De prachtige tricot is stevig maar valt ook prachtig door, helemaal geschikt voor damesprojectjes....

Lies maakte trouwens in deze stof ook een jurk voor zichzelf en kon uit het restje nog een jurkje voor haar dochter knippen. Uit mijn 1 meter stof lukte dat niet meer, maar ga zeker bij haar eens piepen om extra inspiratie op te doen!


Deze jurk is trouwens ook heel fijn om te maken, en erg moeilijk is ze absoluut niet.
De vleermuismouwtjes zijn aangeknipt, en er komt geen rits aan te pas :-)

De Tarda Jersey 01 van Lotte Martens die ik gebruikte kost 25 euro voor een meter en is te koop bij verschillende stoffenwinkels; een overzichtje staat hier








Stof / Fabric: Tarda Jersey 01 - Lotte Martens
Patroon / Pattern: Gerda Jurk - La Maison Victor 1/2017

41 opmerkingen:

  1. Ook hier een pareltje :-) de stof is geweldig hé?
    ik ben helemaal fan van de rug van je jurk trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's pas in stijl 2017 binnengaan. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelooflijk mooi Annick!
    De match tussen stof, patroon en het geheel is er nog maar eens boink op... ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, ik zag vanmorgen je post op fb maar las hem nog niet. Nu blader ik de LMV door, google op Gerdajurk omdat ik het een heel tof kleedje vind en kom ik weer bij jou terecht! Heel mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw! you did it again! Het kleedje staat je supergoed - de stof is magnifiek en je bent gewoon mega foto-geniek! echt knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Je straalt. Ik was niet overtuigd van het model tot ik jouw versie zag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gerda, ik vind dat één van de meest on-hippe namen ooit, gelukkig is haar uiterlijk wel ontzettend hip! Ik ben fan van de rugdecolleté en natuurlijk van je stofkeuze :) Superchique!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn mama heet zo... en ik zag die jurk staan en dacht: serieus, wie bedenkt nu zo'n naam?! Het kleedje stond direct hoog op mijn lijst, maar aan hun naamgeving is nog werk :D

      Verwijderen
  8. Die rug is echt heel mooi, geslaagde jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pracht van een jurk, hartje voor de rug en de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Enige minpuntje: nu wil ik die stof ook en vind ik hem nergens meer... :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Ik kan me voorstellen dat hij inderdaad zalig zit!
    Looking good !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige jurk! Deze staat ook op mijn lijstje. Die rug is geweldig.
    goed gepuzzeld ook 😎

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu twijfel ik nog méér om deze stof te bestellen! Maar ik heb er al zoveel in de stoffenkast... :p Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooi! Je koos een mooi jurkje om te maken met die zalige stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh echt, toch maar 25€/m :) en hoe zot dat je dit uit 1 meter haalde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof is 1m90 breed, anders had dat van geen kanten gelukt :-)

      Verwijderen
  17. Heel erg knap, spijtig genoeg niet mijn kleuren, anders had ik je graag nagedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw wat een knappe jurk! Ik was al fan van het patroon, maar deze versie is nog mooier! De stof is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooi! Ik ben een beginner, hoeveel stof zou ik nemen? 1,5m? Ik ben nog niet zo goed in dat puzzelen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afhankelijk van de stofbreedte... deze van Lotte Martens is 1m90 breed, maar bij andere tricot van 1m60 of minder ligt het anders en zou ik voor de voorschriften van La Maison Victor zelf gaan (2m geloof ik...)

      Verwijderen
  20. Mag ik even (onbeleefd) vragen welke kledingmaat je anders hebt? Ik heb normaal 38, maar zou ik dan beter 36 nemen?

    Heel mooi gedaan trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem hoor! Mijn confectiemaat is 36; als je erg twijfelt zou ik even een proefje naaien van het bovenstukje uit een teststofje, maar ik vond de maat wel ruim vallen ja...

      Verwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!