zaterdag 3 september 2016

Het Oliver broekje! Een gratis patroon!

Eindelijk is het zo ver, ik keek er al zo lang naar uit!



Griet en ik lanceren vandaag het Oliver broekje, het broekje dat ik uittekende voor Oliver toen hij een drietal maanden oud was. Bij elke groeispurt tekende ik een maatje groter, en verbeterde ik waar ik vond dat de pasvorm anders kon, of optimaler. Oliver draagt ondertussen maatje 86 en ik had dus het uitgetekende patroon klaarliggen van maatje 62 tot 86.

Ik kreeg heel veel vragen van jullie... 'Kan je dit patroon niet online gooien'?" Een terechte vraag, waar ik graag aan tegemoet kwam, maar ik wist niet hoe. Reddende engel was Griet. Sinds onze eerste ontmoeting op de blogmeet twee jaar geleden zijn wij in het echte leven vriendinnen geworden. Vriendinnen die bij elkaar op de koffie gaan, shoppen, desserts eten op restaurant, playdates doen met de kindjes, en nu dus ook samen een patroon lanceren. Ik trok met mijn patroonpapier onder de arm naar Griet en samen verbeterden we het patroon, en tekenden enkele maatjes bij.

Op die manier kunnen we jullie het Oliver-broekje aanbieden, GRATIS ;-), van maat 56 tot maat 92.

Het broekje zit erg eenvoudig in elkaar, en is haalbaar voor de beginnende naaister.
De handleiding is beschikbaar in het Engels en in het Nederlands, onder de tab 'gratis patroon Oliver' op deze blog, en ook bij Griet.

Inspiratie nodig?

Ik nodigde op mijn beurt de drie liefste baby's ter wereld uit voor een fotoshoot : Roxanne, Tisse, en mijn eigen Oliver.

Want het Oliver broekje is uiteraard unisex, voor coole boys en evenzeer coole, roze prinsesjes!

















Dankjewel lieve schatjes! Tisse bleef lachen, ondanks de twee nieuwe tandjes die komen piepen, Oliver bleef weglopen, omdat hij liever wou gaan spelen en die baby's toch maar niks vond, en in Roxanne ontdekten we een fotomodel in spé. Ook een dikke zoen aan mijn vriendinnen Ellen en Joke voor het uitlenen van hun baby's!

... en last but not least... dankjewel Griet voor deze super leuke samenwerking, op naar de volgende? ;-)


Roxanne - 5 maanden - maatje 68 - I got Stripes Arrow via Bellelien
Tisse - 6 maanden - maatje 76 ) - I Got Stripes Trees via Bellelien
Oliver - 21 maanden - maatje 86 - I Got Stripes Trees via Bellelien

26 opmerkingen:

  1. Ooooh super! Dankjewel! Een broekje dat losser zit dan ligging maar ook niet te los. Ideaal! Dit patroon ga ik direct afprinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joepie!! Dank je wel voor het patroontje (k)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig!! Dank u wel! Ik was net van plan zo'n broekje te maken dus dit komt als geroepen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk! Proficiat met je eerste patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supertof! En wat een mooie timing, ik had net bedacht morgen broekjes te gaan maken voor mijn zoontje dat binnenkort geboren gaat worden! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo tof. Met twee metekindjes onder 1 jaar komt deze zeker eens op de naaiplanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Dikke merci aan jullie beiden voor dit schattig patroontje. Onze kleine meid heeft deze zomer een groeischeut gekregen en draagt nu maat 98. Misschien toch proberen verlengen om haar in dit coole harembroekje te zien. ;)
    In elk geval een tof broekje dat zeker zal gebruikt worden voor babybezoekjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb bijna net hetzelfde broekje van hema en ik zeg al een paar weken dat ik eens moet uitzoeken om daar een patroontje van te maken want bijna te klein. Niet meer nodig dus. Super, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben er super blij mee! Momenteel zijn er wel wat baby'tjes in mijn omgeving dus dat gaat hier goed van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk! Knappe samenwerking weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat dat een hele leuke dag was.
    En merci voor het patroontje, voor een cadeautjes gaat dat zeker van pas komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd dames! Er gaan weer hippe babybroekjes verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ma, zo leuk!! Ik ben heel blij voor jullie dat jullie elkaar gevonden hebben!! En ook blij voor mezelf en al de andere volgerkes dat daar dan zo geweldige gratis patroontjes van komen! Hou jullie vooral niet in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoe schattig! Dikke duim voor het Oliver broekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super!!!! Instant nieuwe restjesverwerking :D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier geen baby's meer op de planning maar ik hou het in gedachten als kraamcadeautje! Supercute! Bedankt voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk! Zondag gaan we op babybezoek bij vrienden, ik hoop een stapeltje te naaien tegen dan en Oliver zal er zeker tussen zitten! In het innieminniemaatje 56 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk een goed patroon!!! Bedankt!! Gisteren 2 broekjes gemaakt helemaal verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!