maandag 14 december 2015

MinnieMie & MamaMie

Ik maak mij regelmatig schuldig aan een weloverwogen portie twinning met de dochter.
Zolang ze het zelf ook fijn vindt, mag ik dat wel denk ik.

In het tweede breiboek van Julie Jaeken, 'Jules en Julie voor groot en klein' staat de Florence cardigan. 
Een oversized model in meisjesmaatjes en mama-maten, een ideaal project voor verantwoord twinnen.
Of dat zeg ik toch tegen mijzelf.



Ik breide onze Florence cardigans met Kid Annell Mohair, deze mohair is langharig en zorgt ervoor dat we eruit zien als felgekleurde zachte troetelbeertjes #lol

Als ik het mij goed herinner gebruikte ik voor mijn cardigan in maat S ongeveer 16 bollen, en voor Eloise een 10tal. Indien je zelf aan de slag wil zou ik aanraden om advies te vragen in de winkel naar hoeveelheid toe, want ik breide mijn versies alweer enkele weken geleden dus mijn geheugen is niet altijd even fris.




De foto's werden genomen door Griet, tijdens de shoot van het jurkje dat ik naaide voor Bloggers For Life. Eloise mocht het jurkje een uurtje dragen voor de foto's; weldra verhuist het naar het kastje van een ander meisje. Spannend!


Troetelbeertjes knuffelen veel.


Voor Eloise breide ik maatje 4; de cardigan valt voor haar nog zeer ruim en ik moet de mouwtjes enkele keren omslaan. Ik ben er niet rouwig om, zo heeft ze er extra lang geniet van, en kan ik er extra lang van genieten dat zij mijn breiwerkje draagt.


Twinning is winning. Zeg dat ik het gezegd heb.
:)


Patroon: Florence uit Jules en Julie voor groot en klein

25 opmerkingen:

  1. Dat ziet er knuffelzacht en lekker warm uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel leuk! Groot gelijk dat je die groter maakte voor Eloise, breien gaat toch net iets trager dan naaien. Alhoewel zo'n oversized cardigan meestal nogal snel gaat volgens mijn mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke foto's en prachtige knuffelvesten..knappe dames!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jullie zien er echt heerlijk knuffelig uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai je bent nogal ijverig bezig geweest met de breinaalden!Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zalig!! Ik mocht zelfs echt knuffelen. Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh <3 smelt! Zo ontzettend leuke zachte truitjes!
    Ik wou dat ik een dochtertje hadden om matching moeder dochter outfits voor te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op jullie leeftijd moet twinning :-D Heel geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n fluffy truien... zalig! Maar ehm... 16 bollen !!!! Nu heb ik nog minder zin om aan zo'n trui te beginnen... en klamp ik me vastberaden aan het naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht al dat ik de muur herkende van op Griet haar blog :-) Tof, die twee cardigans!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!
    En zo jaloers! Hier liggen nog 2 onafgewerkte breisels... tijd tijd tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve knuffelfoto's met hele mooie cardigans! De mijne is bijna af en ik zie dat jij hetzelfde probleem hebt: de mouwen zijn aan de korte kant, he. Ik probeerde dat nog aan te passen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Supermooi! Ziet er zoooo zacht uit!
    Prachtige fotoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Om zo fijn in weg te kruipen aan het haardvuur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Twinning is winning, dat is zeker! Maar ik ben er ook zeker van dat de derde vrouwelijke aanwezige hier in huis dan ook haar deel zou eisen, en dat lijkt me héél veel werk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb van dat breien dus geen kaas gegeten... De aaibaarheid van zo'n trui lijkt me ongelooflijk hoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mag ik mijn onafgewerkte breisels bij u binnen steken? ;-)
    Verder: <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Of felgekleurde marshmallowkes :-))
    Ik vind ze prachtig!! Ik begin in de vakantie ook aan een Bernadette voor mij (in braaf ecru ;-)); eerst eens die andere 2 gebreide truien in elkaar steken. Die van we are knitters is dus echt de hel; draad blijft afbreken, dus maar aan de kant gezwierd voorlopig :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooo, jullie zien er echt zo superzacht knuffelachtig uit <3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi zeg! Welke kleur heb je gebruikt voor jouw cardigan? Ik kan die previes nergens vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kocht ik toen bij julijas, je kan daar eventueel eens informeren want ik ken de kleur code niet meer...

      Verwijderen
  21. Mag ik vragen welk patroon je gehanteerd hebt? Groeten Diana

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!