woensdag 28 januari 2015

Roodkapje - Little Red Riding Hood

Klaar voor een overdosis schattigheid?
Een klein projectje tussendoor, ideaal voor deze tijd van het jaar.

Are your ready for some cuteness overload?

Veel woorden heeft dit niet nodig.
Het patroon van dit vestje met kap is gratis (!) en ik vond het via Craftsy. Je kan je gewoon registreren, en hopla, downloaden die handel!

This woolen vest is a free pattern, and I found it via Craftsy. It takes just a few seconds to register, and you get instant access to loads of patterns.
 
Mijn roodkapje is er blij mee.
'Sjattig eh mama'
(dat zegt ze bij alles dat zacht aanvoelt). 

Meet my little red riding hood...


Voor de buitenkant gebruikte ik een dikke tricot van Atelier Assemblé die ik een jaar geleden kocht bij Mon Depot. 
(Stoffenverzamelaar...? Ik...?) 
Aan de binnenkant zit witte welness fleece. Lekker zacht en lekker warm.
 

In het klasje van Eloise wordt er deze week gewerkt rond het thema 'kleuren'. Gisteren was rood aan de beurt, of wat dacht u :-)
 

 



Patroon / Pattern: Gratis patroon / free pattern - Woolen Vest via Craftsy. Pattern by Little Kiwis
Fabric / Stof : Atelier Assemblé via Mon Depot (no longer in stock)


 

27 opmerkingen:

  1. zeg dat kind is toch echt schoon hé ...; zo snoezig met dat vestje ... ga dat opzoeken
    en ik heb ook al in de kleurenweek de avond ervoor snel zitten stikken ;-)
    hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. überschattig! Leuk patroon, dankjewel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw dochter heeft gelijk! Schattig is het inderdaad en wat een schoon kind!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoo leuk, ik ga direct eens doorklikken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!
    En zeg alsjeblieft dat je niet voor elke dag / kleur zelf een outfit hebt gemaakt eh! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze droeg wel elke dag een zelfgemaakte outfit, maar we hadden wat voorraad dus ik heb niets nieuws moeten maken :-)

      Verwijderen
  6. Inderdaad, super schattig! Ik zou er zo bij in kruipen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mega schattig!! Tof Roodkapje stofje, spijtig dat het uitverkocht is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi! Ik ontdekte je blog onlangs en kom sindsdien trouw piepen - ik doe hier veel inspiratie op als beginneling met een 2-jarige dochter :-) (mijn zoontje is bijna 4 maar aan naaien voor jongetjes ben ik precies nog niet toe ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is een leuke reactie!
      Wat die zoon van 4 betreft: daar kan je zoveel voor maken! Broekjes, truitjes, hemdjes! Mijn vingers kriebelen al voor mijn zoon, maar die is nog maar 2 maanden en hij groeit nog iets te snel uit zijn kleren om complexe dingen te maken. Voorlopig hou ik het op broekjes voor hem, dat blog ik één dezer :-)

      Verwijderen
  9. Natuurlijk doe ik ook mee. Zo'n top give away! X flo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ZOOOOOOO schattig,
    dat vind ik een heel mooi 'sprookje'
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!