vrijdag 10 oktober 2014

Charles *pattern test for Compagnie M.*

Marte van Compagnie M. zocht testers voor haar nieuwste spruit, Charles. Ik schreef mij in, ... en werd geselecteerd!  Dit werd mijn eerste testervaring voor Marte, en ik wou het dan ook deftig aanpakken.

Charles werd helemaal binnenstebuiten gekeerd, en ik gaf mijn feedback door, net als de andere testers. Marte besliste vervolgens om een tweede testronde te organiseren, rekening houdende met de opmerkingen van de testers, omdat ze niet voor minder dan een perfecte pasvorm wou gaan. Daarover later meer... (hola hola, voor u doorscrollt, lees rustig verder!)

U voelt mij al komen... Ik maakte een paar Charles'kes en die toon ik jullie graag bij deze. Picture-overload, het spijt mij, maar ik vond het moeilijk om mij te beperken tot slechts een paar leuke beelden. Daarom krijgt u ze allemaal te zien...

When Marte announced she was looking for testers for her newest pattern, I was more than eager to subscribe. I especially fell in love with the dungarees and I thought this would be a perfect match for my MinnieMie. I jumped for joy when I got the confirmation that I was selected as a tester, and today I hope you'll jump for joy when you see my Charles... x3! Sincere apologies for the picture overload, but it was really too hard to make a selection so I'm showing you loads of pretty images.

 

De eerste Charles! The first Charles!

Mijn eerste versie is de salopette met het korte broekje. Ik gebruikte hiervoor een stofje van de Strass stockverkoop dat ik combineerde met knoopjes van Strass en een katoentje van Cotton+Steel, en een oker paspeltje om alles af te werken. Meneer MinnieMie vindt dat Eloise lijkt op een schattig kaboutertje in dit broekje....

This first project is the dungarees-short version. I used a very nice woolen fabric from Strass, and combined it with a Cotton+Steel fabric and ocher piping.


Eloise is fan van de zakjes. Je kan daar namelijk stokjes in steken...


En ook heel belangrijk: hardlopen is helemaal geen probleem met Charles! Qua bewegingsvrijheid zit dit dus wel snor.


Eloise adores the pockets, she can put her treasures in them :-) Another important aspect for my two year old tomboy: Charles allows you to run and play, hooray!





Zakjes!!!


Dit is mijn favoriete onderdeel van het patroon: het zitvlak. Hoe schattig zijn ze toch, die peuterbillekes!



I fell in love with her toddler bottom, how cute is this!? And this thanks to the perfect fit (Marte added darts to the pattern!)






De tweede Charles! The second Charles!

De short-salopette hierboven smaakte naar meer, dus maakte ik ... nóg een shortje!

I couldn't get enough of her cute knees, so after the shorts-dungarees, I decided to sew the shorts but this time without the dungarees



Voor het shortje gebruikte ik het zalige petrol-ribfluweel van Bellelien, en combineerde met zalmroze paspel en een Petit Pan stofje voor de zakjes.

For the shorts, I used petrol babyrib that I found over at Bellelien's, and combined it with Petit Pan cotton fabric and a pale pink piping.



Detail van het zakje:


Ik wou een stoer shortje maken, en combineerde dus met kniekousen, een trui van Mini Rodini en sportieve schoentjes.

Toen we op ons terras stapten om foto's te nemen begon Eloise prompt te poetsen. 


I aimed to create a tomboy look, so I paired the shorts with my favorite Mini Rodini sweater, knee-high socks and casual shoes.



De derde Charles! The third Charles!

Deze derde versie is eigenlijk mijn eerste versie... voor de aanpassingen werden gedaan. Maar stiekem ben ik zooooo blij met deze dat ik hem toch wil tonen. Ik gaf, net zoals de andere salopette-testers, aan dat ik de voorflap wat te hoog vond, net als de zakjes. Marte hield hier rekening mee (zoals ook bij mijn twee versies hierboven duidelijk te zien is).

En toch vind ik hem niet verkeerd... die eerste Charles. Oordeel zelf...

This third Charles is actually the very first one. As in: the result of the first test-pattern. The front dungarees piece is a bit too high, as are the pockets ... and Marte changed these two elements (amongst some others) for the final Charles pattern. But.. I couldn't resist showing this version too, because I just love it... I'm wondering what you think!














Dat waren ze dan...
Ik ben benieuwd wat jullie van Charles vinden...! Ik voel alvast een nieuwe verslaving opborrelen... Dit is namelijk een unisex patroon, en laat er nu net nog een zoon onderweg zijn :-)

Enkele praktische mededelingen:
  • Het patroon is te koop via de website van Compagnie M. en kost 7 euro.
  • Voor die 7 euro krijg je een pdf patroon in jouw mailbox, in maat 1 jaar tot en met 10 jaar.
  • De opties zijn zeer uitgebreid: de basis is een short, broek en salopette, en voor de salopette kan je zowel de broek- als shortlengte gebruiken.

Deze week geeft Marte 10% korting via de code charles-launch dus als je het patroon nog niet hebt besteld, ... go for it!

That's all folks! I'm really excited about this unisex pattern, can't wait so sew up some Charles pants for my son in a year from now!

Some practical details:
  • Compagnie M. sells this pattern via their website: here
  • The price is 7 euro for one pattern in all sizes (size 1 to 10)
  • There are lots of options: shorts, trousers, dungarees (shorts or trousers)

If you use the code charles-launch, you'll get a discount of 10%. Watch out, only valid this week!



60 opmerkingen:

  1. WAUW!!! Zo'n mooie Charles x3... Ik heb er even geen woorden voor :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt, alle versies!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drie keer helemaal anders hé... Ik vind ze zelf ook geslaagd!

      Verwijderen
  3. maar gij zijt serieus productief geweest amai!
    mooi mooi en mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is hier op de blog stilletjes geweest hé, dit zijn de naaisels van anderhalve week dus dat valt nog mee qua productiviteit :-)

      Verwijderen
  4. fijn zeg! Ik ben stiekem het hardste fan van jouw 3e charles, of je eerste dus :D Knappe stofkeuze! Wat een hipster is Eloise toch :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super, alledrie! Die salopet-short is echt een leuk ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nummer 1 en 3 zijn duidelijk toppertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had al gehoopt dat jij er een paar zou maken ;) Alle 3 weer zo leuk gedaan! Maar die allereerste vind ik toch de allerleukste en ik moet meneer Minniemie gelijk geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij zei mij vanavond: er zijn mensen die mij gelijk geven hé :-) :-)

      Verwijderen
  8. Ik moet me aan sluiten bij de rest! Allemaal toppertjes! Thanks om zoveel schoonheid in één post te tonen. M

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het stofje van die laatste salopet is supermooi !
    En wie zegt dat je een jaar moet wachten om er eentje voor je zoon te maken? Nu zit het patroon in je vingers, en het kan al mooi blinken op de kapstok in de kast. Neen? Ben ik dan alleen in mijn ongeduld (die van mij is ook nog onderweg... januari!) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik zou inderdaad al willen beginnen naaien aan zo een MinnieMan-salopet, maar ik heb nog 1000 andere projecten op de to do list... Kruippakjes, dekentjes, kussentjes, een jasje,... tegen dat ik dat lijstje afgewerkt heb is hij 1 jaar :-)

      Verwijderen
  10. -schaterlach- Van zwangerschapskwaaltjes heb jij precies toch geen last?
    Ik vind ze alledrie mooi, uw kleine madam zal wel content zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook wel heel erg grote fan van de derde (allé eerste) versie. Maar de andere charlesjes draagt Eloise ook met verve. Ook zeer grote fan van dat mini-rodini truitje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die mini rodini trui heeft ze al goed afgedragen, en die gaat hierna naar kleine broer. Zalmroze is toch ook hip voor jongens hé, ni? :-)

      Verwijderen
  12. Mooie productiviteit zou ik zo zeggen.... De stofkeuze van je derde ( 1e) vind ik TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn favorietje is de eerste maar allemaal knap hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. All three are exceptionally beautiful. If I had to choose I would pick the third one, I just LOVE the fabric combination. But all three are truly superb.

    I am itching to make some dungarees for my daughter. I'm totally inspired by your creations. WOW!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks for your nice feedback! I really liked sewing up all three versions, it's a great pattern! Good luck with it!

      Verwijderen
  15. Alledrie topversies! ik zou als mama uren staan twijfelen voor die kleerkast 's morgens...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het weekend gebeurt dat al wel eens :-) In de week is het papa die haar 's ochtends aankleedt en hij kiest snel en efficiënt :-)

      Verwijderen
  16. Mooie broeken! De stof van die laatste <3 prachtig! Ik kan al niet wachten tot mijn eigen buikbewonertje groot genoeg is voor zo'n salopetteke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te schattig zijn ze hé! Ik zou Eloise alle dagen in zo een salopette steken :-)

      Verwijderen
  17. awel, de laatste die vind ik de beste :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maar zo cool allemaal zeg! Een favoriet zou ik niet kunnen kiezen, ze zijn allemaal even mooi. De eerste misschien, omdat dat in dezelfde stof is als mijn prinsessenjas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohja ben er helemaal gerust in dat kleine broer er even schattig en lief gaat bij lopen als grote zus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is de bedoeling hé :-) Gelukkig bestaan er dergelijke unisex patronen, dan kan ik mijn kinderen in dezelfde broek steken (alhoewel ik voor MinnieMan wel andere kleuren zal combineren haha)

      Verwijderen
  20. Love this pattern, it's sweet, fun and stylish at the same time!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat shortje: waw!! Ik was nog niet gewonnen voor de Charles-pants ... tot nu dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje :-) Ik kijk er al naar uit om shortjes te naaien voor de zomer... maar eerst dus nog winter :-)

      Verwijderen
  22. Ik vind het stofje van het laatste model super mooi.Het patroon is niet mijne smaak maar dat mag,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat mag absoluut! Ik zie ook niet alle patroontjes graag, gelukkig, want anders had ik het nog moeilijker om te beslissen wat ik als volgende project zou maken :-)

      Verwijderen
  23. Alle 3 versies zijn TOP! En wat een prachtig meisje , met haar goude lokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. mooi, mooi, mooi! Alledrie! Je hebt mooie combinaties gemaakt, en het schattigheidsgehalte van die shortjes is bijzonder hoog!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. allemaal schoon! dikke fan van het stoere shortje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die laatste (eerste :)) heb je echt heel mooi gecombineerd! Het mutsje maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. what a cutie girl, and nice charles!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohh wow!
    Ik heb het patroon in het begin direct gekocht maar nog niet de durf te beginnen en geen idee welke stf te gebuiken. Hier word ik heel blij van.
    Misschien lees ik er overheen maar welk stofje heb je bij de laatste (1e) gebruikt? Die wil ik voor mijn meisje!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! De stof van de derde is een stevige maar soepele katoen, komt in de buurt van de stof die je zou gebruiken voor een lentejasje bijvoorbeeld - een dunne mantelstof. Ik kocht deze stof vorig jaar bij modecoupon in Sint-Niklaas...

      Verwijderen
    2. Dankje! De stof van de derde is een stevige maar soepele katoen, komt in de buurt van de stof die je zou gebruiken voor een lentejasje bijvoorbeeld - een dunne mantelstof. Ik kocht deze stof vorig jaar bij modecoupon in Sint-Niklaas...

      Verwijderen
  29. Hi!! Where is the fabric of the trousers dungarees from?? I Love it!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!