zaterdag 5 april 2014

Liebster Award


Ik leerde Marleen van de superleuke blog Petrol&Mint kennen toen we samen deelnamen aan de wedstrijd van Compagnie M.  


Marleen won, ... ik viel helaas niet in de prijzen :-) We spraken af om samen naar de Blogameetup te gaan, en meteen na onze eerste 'real-life' ontmoeting leek het alsof we elkaar al jaren kenden. Heel gek, maar Marleen doet mij denken aan lief vriendinnetje van mij, dus het voelde meteen enorm vertrouwd.

Vorige week kreeg ik van haar de Liebster Award. 
Een initiatief dat werd opgezet om nieuwe blogs te ontdekken. 


Met de Award was ik super blij. Toen ik las dat ik een aantal vragen moest beantwoorden werd ik minder enthousiast... :-)



In ieder geval, onder het motto: 'de koe bij de horens vatten' ging ik aan de slag met het vragenlijstje.

Eerst en vooral werd mij gevraagd om enkele 'FACTS' te delen over mijzelf.
Bij deze!

11 'weetjes' over mij:


Mama van Eloise (°2012) - met hart en ziel
Ik ontplof van trots als Eloise een jurkje aanheeft dat ik maakte en we daar spontaan een complimentje over krijgen
Day to day job als sales in IT - ver ver ver weg van naaien :-)
Ik lees graag, veel, en echt alles
Ik was ooit, in een ver verleden, Druivenkoningin in Overijse
Perfectionistisch
... wat mij ook heel onzeker maakt
Ik hou van de geur van Zwitsal en verse lakens
Ik kijk steeds uit naar de zomer, naar de zon,  wandelen in de buitenlucht en uitstapjes maken met mijn gezin.
Ik heb mijn hart verloren aan Amerika
Ik HAAT koken

 
Dit was het 'semi-gemakkelijke' deel. Marleen stelde ook een aantal vragen op voor mij. Ik heb hier, zonder overdrijven, een uur over zitten nadenken. Jawadde.

1.       Mocht je een dag een vlieg zijn, wie zou je willen volgen?

Ik zou wel eens een dagje het leven willen volgen van Kate Middleton,... en vooral gaan shoppen met haar budget.

2.       In wie zijn stoffenkast zou je wel eens willen rondneuzen?

Ik ga hier een cliché antwoord geven, maar hier moet ik zelfs niet over nadenken: bij haar!

3.       Wat is je favoriete stad (buitenland)?

Absolute aanraders zijn Rome, Las Vegas, Boedapest en Parijs.

 


En ja ik weet het, een duidelijke lijn zit hier niet in... :-)

4.       Deel je lekkerste snel-klaar recept met mij want ik zoek inspiratie!

Aiaiai, ik haat koken. Ik zou zeggen: een boterhammetje met choco. Niet moeilijk, en heel snel klaar!

5.       Welke is je favoriete online shop?

Ik shop enkel stofjes online, en mijn favorieten zijn op dit moment Bellelien, Miss Matatabi (Etsy), Hawthorne Threads, FabricWorm, Bambiblauw...

6.       Welk stofje ligt in je kast maar durf je niet in knippen (foto!)?

Cutie World van Koka. Het is niet dat ik niet durf, maar ik twijfel nog steeds over het modelletje dat ik hieruit wil knippen. ... en tot ik heb beslist, blijft het mooi liggen.



7.       Welke peuter-outfit van jezelf vroeger zou je wel eens willen namaken (foto!)?

Een foto heb ik niet, maar ik had als baby een berenmutsje, en ik vond onlangs een tutorial hiervoor en dat zou ik heel graag willen maken...

8.       Wat is je favoriete dag in het jaar?

Ik hou van luie weekends tout-court, maar mijn favoriete dag is de dag waarop ik een uitstapje met mijn gezin op de planning heb staan (meerdere dagen per jaar dus!)

9.       Deel een foto van je knutselplek of een stukje ervan.

Ik naai aan mijn keukentafel. Weinig spectaculair vrees ik...



10.    Waar ben je op dit moment mee bezig?

De bubble-dress van StraightGrain. Ik leg vanavond de laatste hand...

11.Waar wil je ooit op vakantie?

Ik wil graag een rondreis maken langs de Oostkust van Amerika.

Bij deze zijn mijn antwoorden gegeven... en geef ik met veel plezier de Liebster Award door aan:




Lieve dames, Ik hoop dat jullie even tijd kunnen vrijmaken om een antwoord te formuleren op de volgende vragen die ik voor jullie bedacht heb:

  1. Wanneer ben je op het idee gekomen om te starten met een blog?
  2.  Op welke creatie ben je super trots?
  3. Welk patroontje staat er op jouw planning maar maakte je nog niet tot nu toe?
  4.  Naar wie kijk je op?
  5. Welk restaurant is echt een must-do?
  6. Hoe ziet een typische zondag eruit bij jou?
  7. Wat is jouw favoriete koffiekoek?
  8. Ik ben benieuwd naar jouw lievelingsstofje! Toon je een foto?
  9. Wat is jouw favoriete bakstenen stoffenwinkel?
  10. Welk plekje in jouw huis heeft een restyling nodig?
  11. Welke reis heeft de grootste indruk op jou gemaakt?

Hierbij nog even de regels ... want die moeten er ook zijn, ah ja! :-) 

 De liebster award is bedoeld voor bloggers met minder dan 200 Bloglovin volgers 
Je moet "11 facts about me delen
   Je moet degene die jou genomineerd heeft linken in je blogpost
 Je moet de 11 vragen beantwoorden van degene die jou genomineerd heeft
 Kies 10 nieuwe bloggers die jij wilt nomineren en link ze in je blogpost. 
Stel 11 nieuwe vragen op voor de bloggers die jij genomineerd hebt
  Laat een comment achter op de blogs die jij wilt nomineren

5 opmerkingen:

  1. Haha leuke vragen... vooral dat van die koffiekoek... nu ik weet dat je helemaal niet graag kookt ;-) en meteen weet ik ook waar jij de tijd dan vandaan haalt om te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof om te lezen! En die stoffenkast (-kamer?) van madam toertjes, die is dan ook wel legendarisch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de nominatie! Ik heb je vraagjes al beantwoord en er nieuwe opgesteld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bedankt om aan mijn blog te denken, ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je kwam kijken! Thank you so much for your visit!